Followers

Tuesday, May 31, 2011

terima kasih ya Allah...:)

assalamualaikum.........




 alhamdulillah... hari ni Risma masih diberi peluang untuk menaip... risma rindukan blog ni.. tapi beberapa hari ini.. agak sibuk, tak tahu nak mula cerita dari mana... rasa nak menagis pon ada.. hanya tanda syukur mampu Risma panjatkan kepada Mu wahai kekasih hatiku... Ya Allah.... (sebenar Risma malu nak memanggil Mu dengan panggilan kekasih hati risma, tak layak ya Allah... namun Risma akan berusaha ya Allah.)


hari pertama di kelas... mulanya risma takut sangat nak masuk ke kelas.. risma pi kelas dengan kawan2 risma, zek, alya, izrin.. masa nak sampai jer kat depan pintu, risma macam nak rebah pon ada... risma tarik tangan izrin, risma cakap:
" izrin, risma takut... tak nak masuk kelas" 
then, sampai kat dalam kelas... risma tak berani pandang muka diorang... (dalam hati, macam mane lah reaksi diorang) 
kemudian, bila sorang kawan sekelas tanyer,
" risma memang nak pakai tudung labuh ker sekarang? "
Risma hanya senyum, dan jawab ye..
alhamdulillah. ... mereka semua boleh terima risma, cuma terdengar suara2 sumbang.... mendayu2 kat belakang.... 
"Hajah risma!!!!" "hajah risma!!!" .... 
risma langsung tak berpaling.... bukan risma marahkan dia ... tapi tak sesuai tuk dapat gelaran semulia tu... sedangkan baru jer berjinak2 bertudung labuh.... masih banyak lagi ilmu yang risma tak tau... mengaji pon risma tergagap2... nak jadi imam untuk solat pun risma masih tak yakin....  dan malam tadi... masa risma kat kedai makan terserempak dengan sorang budak laki kelas risma... perkataan pertama yang keluar kat mulut dia...
" alim ah ".......... "alim ah".....
masa tu tuhan jer tau... ya Allah... semoga dikuatkan hati ni... moga istiqamah.... risma tau, siapa risma... risma tak layak tuk sarungkan tudung labuh ni.......... risma bukan anak ustaz... risma bukan anak haji........ tapi risma bersyukur diberikan hidayahmu... dengan permulaan hijran ini.... risma makin tenang...... rasa selamat... satu perasaan yang tak dapat digambarkan.... terima kasih ya Allah... kerana memilih risma.... risma akan berusaha seiringkan penghijrahan ini..:) insyaAllah.....

3 comments:

MindaMalay said...

sungguh sukar untuk buat perubahan... Dan yang lebih sukar adalah untuk kekal dalam perubahan itu. Kena hati sentiasa kuat.

Risma Wani Ridwan said...

assalamualaikum.. benar sahabat...:) moga2 kita sentiasa diberikan hidayah...:) insyaAllah...

perantau masa said...

truskan usaha mu kwan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...