Followers

Sunday, March 27, 2011

Permulaanya disini.....

ASSALAMUALAIKUM....




         bermulanya saat ini..... saya Risma wani anak pak Duan hanya focus pada Novelku Karyaku..... so... segalanya yang tercatat disana adalah.... segalanya... tentang kamus hidupku..... kepada sesiapa yang mengenali diri ini..... buat2 lah tak kenalnya.... harap selepas membaca blog ini..... jangan ada yang tersinggung.... mahupun.... terluka.... kerana ia adalah perjalanan karya hidupku..... suka dah duka dicoretkan disini.... semoga yang baik dijadikan manfaat.... yang buruk dijadikan pengajaran.... sama2 lah kita.... berusaha memperbaiki diri.... InsyaAllah....  :)

Monday, March 14, 2011

Mood FINAl................

Assalamualaikum.....

Malam… ni… tergerak hati lah nak cakap pasal final…. Tolak…. Campur… darap… bahagi…. Tinggal lah tak sampai sebulan lagi.. berdebar2 tak terkata…. Hari2 mata dah macam tembus duk tengok kelendar jer…
FINAL….FINAL…..FINAL….
Antara pengorbanan sebelum FINAL. :-
Risma…..
Cukup2 lah tidur tu….. dah berapa jam masa berlalu kat situ…
Risma….
Cukup2 lah…. Online tu….. dan rugi banyak mana tu…..
Risma…..
Cukup2 lah…. Borak2 tu….. ingat.. masa…masa….masa….
Risma…..
Cukup2 lah… keluar jalan2 tu…. Masa tak kan pernah kembali…..

p/s:-  sayangku Risma…. Final dah hampir sangat….. tinggalkan semua yang kat atas ni… tapi…. Kalu dah kemaruk sangat… ???? macam mane???? Boleh… tapi hadkan nya… Faham sayang????… tegaskan pada diri… woiiiiiiii……….hang ni dah nak FINAL…. Tak sedar2 diri lagi ker!!!!!!............ saya marah ni…. Saya marah ni….. J
Kawan2…….doakan Risma Berjaya semester ini….. ibu…ayah…. Restukan anakmu ini… berjuang ketitisan terakhir…. J

Hujan....:)

DIHUJANI PERSOALAN…..


Assalamualaikum…..  malam ni…. Tiba-tiba tangan ni gatal pulak nak menaip…. So… Risma biarkan jer ia menari-nari di atas permukaan keyboard ni…. J
Sejujurnya, hari ini Risma,, anak pak Duan.... … nom ic. 91XXXX-11-XXXX
Nak meluahkan sesuatu yang bermain di akal kecil manusia..
*       Risma kenapa berkawan dengan dia??
*       Risma macam mana boleh berkawan dengan dia??
*       Risma dia ok ker??
*       Risma memang tak memilih kawan      ker??
Kenapa???…….kenapa???…….kenapa??
InsyaAllah, dengan warkah yang tak seberapa ini… Risma anak pak Duan ni,, Akan menjawab setiap persoalan yang bermain di bibir-bibir mereka..

Perhatikan….
·    Ya…. dia tak bertudung… tapi, dia tak pernah hasut risma tanggalkan tudung….
·    Ya…. Dia solat ikut mood… tapi,
Dia tak pernah larang Risma solat..
·    Ya… kadang2.. dia suka usik budak2 kelas… tapi, dia tak pernah ajak Risma join semua tu…
·    Ya… kadang2..dia suka gelak kuat… tapi , dia tak bagi Risma nangis sorang2…
·    Ya… kadang2… gedik dia datang… tapi, dia tak pernah ajar Risma  bergedik  bersama…


p/s: Semoga setiap persoalan dah terjawab… Tiada manusia yang sempurna… Risma harap suatu hari nanti.. Allah akan buka hati kita semua sepenuhnya kepadaNya…. Ya Allah…. Permudahkanlah permintaan ini.. semoga.. kami kekal dalam keimanan … ku nantikan “hari itu” Amin.. J


Risma,Dia,Dia,Dia, dan Dia...
Semoga kami dianugerahkan Hidayah.... doakan kami.. InsyaAllah... :) 

Friday, March 11, 2011

warkah buat kembarku....

Assalamualaikum….
           Warkahku buatmu  si kembar….

Adik…. Jangan buat macam tu….. 
adik… tak boleh lah macam ni…..
Adik…. Kan akak dah pesan jangan                                               main macam ni lagi…..
Adik…. Nak akak report kat ibu???

Semenjak kecil lagi….daku bersikap mengawasi…..kekadang….sikapku tak ubah seperti seorang ibu….yang mengawasi gerak-geri anaknya..…. maafkanku sayang.. bukan niat ku…. Mengawasi setiap sudutmu… namun ku terpaksa…. Warkah ni kucoretkan buatmu kembarku…. Kembar yang berbeza rupa… perangai… dan… juga usia… J

Kembarku……..
Kakakmu ni mengerti…. Betapa bosannya dikau melayan kerenahku…bilamana semua perbuatanmu diawasi.. dan kadang-kala ditegahku….maafkan daku sayang….. kupendamkan segala persoalan yang bermain diminda kecilmu… kerna ketika itu… kau belum mengerti… namun kini…. Akan ku luahkan segalanya… kerna usiamu bakal mencecah 18 tahun pada 25 ogos nanti…. Sebenarnya… kakakmu ini turut menangis…apabila melihatmu menitiskan air mata…. Kerna itu.. kakakmu ini sentiasa mencegahmu..


Ada ketika… ku melihatmu menagis

 disudut kamar…. Lalu daku beredar meninggalkanmu…. Sedarlah adikku…. Kakakmu ini turut mengalirkan air mata..disaat titisan airmatamu mengalir…. Maafkanlah kakakmu sayang… tak mampu mengubati luka dihatimu..

Masih lagi dikau ingati “tegahanku”
“adik…., jangan gatal-gatal nak couple lagi masa belajar ni..”

Sewaktu dikau pulang dari mengambil keputusan PMR mu…. Ku mengerti riak kecewa di wajahmu sayang….


 Walaupun.. dikau berpura-pura senyum dengan
7A 1B yang kau perolehi….maafkan lah kakakmu ini sayang… tak mampu menceriakan hatimu saat itu….

        Masih lagi dikau ingati “tegahanku”
“adik janganlah asyik nak main-main jer.. PMR dah nak dekat ni..”


Ku menerima panggilan darimu…


 suaramu berbaur ketar….hatiku sebak mendapat khabarannya… ketika dikau berdegil meninggalkan rumah pagi tadi…. Tetap dengan pendirianmu… akakmu ini tak mampu lagi menegahnya….. ku biarkan sahaja dikau menunggang motosikal…sedangkan ketika itu…kau baru berjinak-jinak dengan motosikal….dan ku memahami sikapmu yang agak cuai… dan akhibatnya… 
parut di kakimu….

            Masih lagi dikau ingati “tegahanku”
“adik…. Jangan ngada-ngada nak keluar rumah sorang-sorang" 

p/s: mengertilah dikau akan setiap tegahanku..... :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...