Followers

Friday, May 6, 2011

cintaku, kasihku, hanya padamu "teman"...

          assalamualaikum........
dah lama tak terusik blog ni....  Alhamdulillah.. hari ini dapatlah risma coretkan sedikit... apa yang terbuku dihati... semoga... apa yang berlaku... dijadikan pedoman untuk diri... dan juga kita semua.... InsyaAllah...:) Risma coretkan warkah ini.... khas untuk mu "teman" semoga mengerti....:)


       Terdengar suara2 ……. Berlagu kencang…. Andai diri ini pohon yang rapuh… pasti telah lama tumbang…..
Wahai teman2 yang dikasihi…. Ku izinkan dirimu… berlagukan diriku….. meskipun…. Diri ini terluka setiap kali… angin membawakan khabaran itu…. Namun, InsyaAllah…. Daku sekuatnya cuba IKHLASKAN……

“alah dia ni…. Nak belagak alim pulak…. Macam lah tak pernah COUPLE…..”
Benar katamu sahabat….. diri ini juga pernah dikasi dan mengasihi…. Naluri setiap insan… selalu ingin rasa dilindungi… NAMUN………. Adakah jika sidia menyayangimu sepenuhnya..… dimana sidia..saat….. dikau memerlukannya…. Bukankah saat getirmu… PENCIPTA juga yang dicarimu…..

“hahahahah…… dia tu…..bukannya pakai tudung labuh sampai ke lutut pun…. Yang nak sangat jadi anti COUPLE sangat”
Ya Sahabat….daku mampu menggangguk lemah…. Kerana diri ini belum mampu menyarungkan TUDUNG LABUH…. Pada diriku…. daku  hanya menyarungkan tudung yang mengikut syariat yang ditetapkan…. Melepasi dada…dan InsyaAllah tidak jarang……….  NAMUN… salahkah daku…. Menjaga batas2 pergaulan dengan menjauhi COUPLE…..

“alah…COUPLE jer kot….. bukannya buat salah besar… jangan nak belagak… macamlah, tak pernah ada perasaan kat orang jer..”
Benar sahabat…….. diri ni… juga manusia biasa….  Ada menyimpan sejuta harapan pada si “TEMAN”….Bahkan… rasa kasihku padanya…  Tidak pernah BERKURANG…. Namun… ku PENDAMKAN perasaan yang telah lama bersarang……. Kerana daku tidak mahu…. Menjadi penyebab yang mengheretnya….. menuju ke NERAKA…….

“Anti COUPLE??? Hahahaha… jadi andartu lah kau…”
Andai…….gelaran ANDARTU menjadi ketentuanMu… ILLAHI.. daku sebagai hambaMu… pasrah… InsyaAllah… daku ikhlaskan… NAMUN…… ingatlah teman… bukan dengan berCOUPLE…….. menjaminkan ia JODOH kekalmu…. Setiap yang BAKAL terjadi…….telah lama tersurat…… yakinlah..dengan janji Allah…..:)
Bukan berniat menjauhi cinta……
Semoga dengan hadirnya warkah ini… meleraikan kekusutanmu… “Sahabat”
Diri ini gadis biasa…. Bukannya terpilih dilahirkan dalam keluarga yang diwarisi  asas Agamanya…. Ibu dah ayah…  bukanlah berstatus Haji…….Hajah…….mahupun …. imam dan Bilal.. … mereka hanya insan2 biasa…. Namun… Diri ini bersyukur… dengan kekuatan mereka… mampu memberikan asuhan pada kami adik beradik….
Mengertilah sahabat… mengapa Diriku menolak “berteman” denganmu…. Kerana ilmu Agama yang termiliki terlalu cetek.. tidak mampu menjadi BENTENG…. Dari terjebak mendekati zina… meskipun… tanpa berCOUPLE …. diri juga mungkin terjebak dengan zina hati…mata………….  Apatah lagi andai diri ini menerima “LAMARAN” mu “Teman”…..

p/s: “teman”
cintaku padamu  adalah kerana agamamu… andai hilang  agamamu… maka, hilanglah cintaku padamu…

4 comments:

Hazim Ismail said...

azim suke sangat post risma yg nie..??bagus..risma tegur azim pasal couple..time kasih risma..

Risma Wani Ridwan said...

alahai........hazim.... risma tegur untuk diri sendiri jugak... kadang2 risma pon... terleka... samalah kita..:)

liyana said...

nice entry..

Risma Wani Ridwan said...

tq... yana... moga sama2 bermanfaat..:)...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...